Smooth it! Bar

– energiaa ja hyvää oloa!

menu

Ravintoneuvoja Julia Kanerva-Haroma on laatinut erityisesti MS-tautia sairastavan arkeen sopivia, energiaa, hyvää oloa ja suoliston hyvinvointia lisääviä smoothie-ohjeita. Smoothiet sopivat aamupalalle, välipalalle, jälkiruuaksi, iltapalalle – ihan koska vaan! – nautittavaksi!

 

Smoothie on erinomainen ja ravitseva kokonaisuus täynnä vitamiineja ja kivennäisaineita, ja sopii koostumukseltaan myös nielemisvaikeuksista kärsiville.

Smoothiet voi tehdä ”sheikkerillä” tai monitoimikoneella, mutta myös tehokas sauvasekoitin toimii käyttötarkoitukseen hyvin. Nesteen määrällä voit säädellä smoothien paksuutta itsellesi sopivaksi. Huomaathan, että mitä sakeampi smoothie, sen helpompi niellä!

Smoothien nesteeksi sopivat muun muassa vesi, luonnonjugurtti, maito, kookosvesi, mehu tai piimä. Oikeastaan mikä tahansa nestemäinen käy tarkoitukseen.

Vinkki: Mikäli smoothie nautitaan välipalaksi tai aamiaiseksi sellaisenaan, kannattaa siihen nesteeksi käyttää jugurttia ja lisätä sekaan esimerkiksi kauraleseitä tai -ryynejä – näin smoothiesta tulee ruokaisampi ja ravintorikkaampi.

Energiaa kuin kupista kahvia. Uskomattoman terveellinen ja tulehdusta elimistössä vähentävä smoothie sopii jokaiseen päivään! 

 

Smooth it! Bar

menu

 Vihreä Energia 

Marjainen Energiapommi

MS-tauti mediassa

Keskusteluja, kirjoituksia, ohjelmia sekä asiantuntijoiden lausuntoja MS-taudista.

Ehdota meille ajankohtaista linkkiä, niin lisäämme sen linkkipankkiimme!

Sinä_ikoni_white.png
Läheisesi_ikoni_white.png
Hoitajasi_ikoni_white.png
MS-Asema_white.png

Esittely     iCare     Blogi     Yhteystiedot

  • Facebook
  • Instagram

© 2019 Suomen MS-hoitajat ry

GOOD_logo_white.png

Sivuston toteutus Good Creative Company